Bekijk project
Route
Events
Afgerond
Bijzondere lanceringseditie | 22.06.2021

Lunchbreak

De Friese Michael Jordan, brainstormen met een pc, een kale grensrechter als voetbal en een wortelsapje. Tijdens de tweede MICA Lunchbreak wisselden inhoud en luchtigheid elkaar in een rap tempo af. De presentatie van de Lunchbreak is in handen van Friso Visser, founder en creative director van Brainfuel. Tijdens deze uitzending ontving Friso een handvol gasten: Koos Tervooren, Ard Boer, Siebe Annema, Bo Anema en Janneke Stuive – Stelpstra. De online Lunchbreak werd door zo’n 800 kijkers thuis of op kantoor bekeken. Nog eens 40 gasten zagen de Lunchbreak gezamenlijk op het terras van Bajes Beach ter ere van de lanceringsdag van MICA.

Podcasts

In de kleurrijke MICA-studio ontving Friso Visser deze editie Koos Tervooren. Hij won in 2019 de Dutch Podcast Award. Hij ‘praat, leeft en werkt’ podcasts. In gesprek met Friso vertelt Koos over het commerciële model en de toekomst van het medium. Breed filosoferend over de toekomst van audio in combinatie met kunstmatige intelligentie voorspelt Koos dat het nieuwe brainstormen in de toekomst met een computer gaat gebeuren.

Tip

‘Als je ergens in gelooft en je ziet de potentie, je kan het nog niet precies vastpakken, maar gelooft er zelf heilig in: ga het maar gewoon doen.’ Was getekend, Ard Boer. Tijdens de Lunchbreak sprak Ard Boer, als product owner werkzaam bij Mediahuis Noord, niet alleen over de mogelijkheden van robotjournalistiek, hij gaf ook deze tip mee voor studenten.

Nieuwe naam en beeldmerk

De tweede Lunchbreak had een  hybride karakter. De online uitzending werd zowel online bekeken, als live bij Bajes Beach in Leeuwarden. Vanuit de bajes benadrukte Siebe dat het een bijzondere dag was voor MICA, de Campus werd met een nieuwe naam en beeldmerk voor het eerst officieel de wereld in geslingerd.